Akce se zúčastnili zástupci měst regionů z obou stran hranice.
„Dá se říci, že už v Clara II a Clara III se nám podařila jedna věc, a to přesvědčit bavorskou stranu, že podle smlouvy z roku 1995 by měli svůj úsek, tzn. od státní hranice přes Marktredwitz a Norimberk, dokončit elektrifikačně. Toto původně nebylo zamýšleno, protože na trase leží několik mostů a tunelů, které samozřejmě budou nějaké náklady stát - údržba, opravy. Toto se ale prolomilo a tato trasa se dostala do spolkového plánu cest a měla by být do roku 2030 kompletně elektrifikovaná. Což je pro nás pozitivní zpráva. V tom případě by potom celá trať byla elektrifikována až po Norimberk přes Cheb a byla by ideálním spojením jak pro nákladní, tak i osobní dopravu,“ popsal zastupitel města Michal Pospíšil.
Česká část trati je na elektrifikaci připravena.
„Dá se říci, že kolejový svršek už byl v minulosti opraven a čeká se už pouze na impuls z německé strany, kdy řeknou, ano – jdeme do toho. Takže těchto 7 km bude také elektrifikováno,“ dodal Pospíšil.
Hlavním přínosem elektrifikace by byla možnost mezinárodních dálkových spojů. I v nákladní dopravě by našla trať uplatnění. V Chebu by pak mohlo vzniknout kontejnerové překladiště.