„Toto významné nádraží je jedno z nejstarších v České republice, máme zde druhou nejstarší mezinárodní trať, která byla z Ústí nad Labem až do Chebu. Jsme rádi, že se budova podařila zrekonstruovat. Je to budova z 19. století. Myslím si, že je velice hezká a rekonstrukce se podařila. Lidé sem chodí pravidelně, jak jsem již říkal, před několika lety byl „boom,“ že lidé jezdili auty či autobusem, protože autobus přeci jenom jezdí do středu města, kde je autobusové nádraží. Ale dnes pozoruji, že se sem lidé skutečně vrací. Železniční doprava se zlepšuje, má stále co nabídnout. Myslím, že kultura cestování není dnes na špatné úrovni, i díky tomu, že jsou regionální trasy apod. Díky tomu se lidé navrací na železnici a díky tomu, že se vrací na železnici, jak již bylo řečeno, je zde zhruba 500 až 600 lidí, kteří projedou denně tímto nádražím, tak si myslím, že si zaslouží takovou budovu a jsme velmi rádi, že se to povedlo,“ zhodnotil význam nádraží pro město jeho starosta Tomáš Svoboda.
„Rekonstrukce trvala přibližně 10 měsíců. Náklady jsme vyčíslili na osm milionů korun. Od sklepu až po půdu se prakticky změnilo vše. Samotný začátek byl o tom, že se půdy a sklepy musely vyklidit. Budova je historicky stará – je z roku 1891. Je jasné, že za to více než století se na půdě a ve sklepě nahromadila spousta různého harampádí, které muselo být v první fázi zlikvidováno. Tady byla ukončena první etapa, co se týká opravy železniční stanice, jako takové. Druhá etapa bude modernizace. Jednak s tím, jak se bude modernizovat trať, tak se zmodernizuje i kolejiště, dojde k vybudování perónu a k podchodu, který bude nikoliv zapuštěn do nádražní budovy, ale bude zaústěn někde zde do přednádražního prostoru. Předpokládám, že během čtyř let, tzn. do konce roku 2022, by mělo být uděláno,“ popsal náměstek Generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty Tomáš Drmola.
Na trati by se časem mohly objevit i elektrovlaky na lince Plzeň – Cheb – Karlovy Vary. Kraj uzavřel pětiletou smlouvu s Českými drahami.
„S tím, že si požádají o evropské dotace. Pokud se to podaří a dotaci získají, tak by mohli pro tyto účely pořídit moderní elektrické vlaky, které by jezdily na společné lince Plzeň – Mariánské Lázně – Cheb a bez přestupu by pokračovaly z Chebu do Sokolova a Karlových Varů. V podstatě by ta služba výrazně zlepšila kvalitu cestování,“ přiblížil vedoucí Odboru dopravy a silničního hospodářství Vladimír Malý.
Některé vlaky by nahradily současné Regiosharky, jiné by pak byli nad rámec současného objemu. Ve finančním objemu by se tak ročně zvýšil příspěvek kraje o 7 až 9 milionů korun.