„Město Sokolov společně se svými šesti partnery, kterými jsou města a obce – Březová, Lomnice, Citice,(Dolní – pozn. redakce) Rychnov, Svatava a Těšovice, dospělo k tomu, že je nad naše síly, protože s tím nemáme zkušenosti, abychom vybrali nového provozovatele, ke kterému jsme sáhnout museli, protože stávajícímu provozovateli končí smlouva na provoz MHD k 30.12. 2018. My jsme samozřejmě už zavčasu museli reagovat na to, kdo bude zajišťovat provoz MHD v těchto obcích a za jakých podmínek. Obce daly mandát městu Sokolov, abychom se stali nositelem projektu. My jsme se obrátili na advokátní kancelář Fiala Tejkal, to je advokátní kancelář z Brna, která s tímto má velké zkušenosti. Zadali jsme jim podmínky, technické parametry a řekli jsme jim naše představy. Nakonec jsme se domluvili také na maximální výši ceny za jeden odjetý kilometr. Oni vše připravili a provedli nás jen výběrovým řízením. Včera jsme měli prezentaci výsledků a já musím říci, že po včerejšku už je znám nový provozovatel MHD v Sokolově a jeho okolí. Je to společnost Ligneta,“ potvrdil starosta Sokolova Jan Picka.
Do výběrového řízení se přihlásil i současný provozovatel Autobusy Karlovy Vary. Rozhodujícími kritérii byla cena za ujetý kilometr a stáří vozového parku. Rozhodl jediný procentní bod.
„Tam vyhrála společnost Autobusy Karlovy Vary, která o necelé dvě koruny nabízela odježděný kilometr levněji. Druhá, posléze vítězná, společnost nabízela o něco dražší jízdné, nicméně ve výsledném vzorci to otočil zejména požadavek na průměrné stáří a maximální stáří vozového parku. V současné době jsme již několikrát řešili, že nám v Sokolově jezdí už ne příliš moderní a podle našeho názoru zastaralé autobusy, takže na to jsme velice dbali. Zatímco Autobusy Karlovy Vary maximální dobu autobusu daly 120 měsíců, průměrných 82 měsíců, tak u firmy, která posléze vyhrála, to bylo 62 měsíců jak u průměrného stáří, tak u maximálního stáří. Takže předpokládáme, že nakoupí nové autobusy a za pět let je komplet obnoví. Autobusy budou moderní, každý autobus bude nízkopodlažní, bude mít moderní odbavovací systém. Snažili jsme se to nastavit tak, aby si už cestující užíval plný komfort,“ dodal starosta.
Z původní představy města se cena za ujetý kilometr zvýšila až skoro na 49 korun za kilometr. Přesto podle vedení zůstává jedna z nejnižších na trhu. Společný roční příspěvek měst na MHD se zvýší ze 17 na 33 milionů. Městu oproti současnému stavu zůstanou tržby z jízdného. Uvažuje proto také o zřízení revizorů. Počet linek i spojů se nemá s novým provozovatelem nijak měnit. Jaké bude jízdné není zatím rozhodnuto.