„Vybírali jsme projektanta na rekonstrukci lávky. Podařilo se nám ho vybrat. Původně jsme počítali, že by mohl být projektant za 500 tisíc korun. Nejlevnější vysoutěžený byl ale za 1 milion 500 tisíc korun. Čili to je pro nás trošičku negativní. Bohužel je jenom pár projekčních firem, které dělají tyto aktivity. Minulý týden jsme měli s projektanty jednání. Hledali jsme možnosti - jakou lávku, jakým způsobem jí řešit. Předvedli nám pět návrhů. Některé návrhy byly velice pompézní. Dokonce by se mohly charakterizovat jako dominanta města. My ale nemáme zájem na tom, abychom vyhazovali peníze za dominanty města. Nejsme v takové situaci. Proto jsme se dohodli, že to bude lávka, která bude širší než je stávající. Bude mít 2,5 metru, aby mohli proti sobě třeba dva kočárky, aby tam mohli i cyklisté. Nebude to ale cyklostezka. Kolo se bude muset převádět. Chtěli jsme, aby se zpracovala lávka ve variantách. Tzn. bezbariérový přístup z obou stran, jak z ulice Osvobození, resp. z Riegerovi, tak od Švédského Vrchu, kde jsou v současné době schody. Chtěli jsme, aby se i tady řešil bezbariérový přístup. Od Švédského Vrchu by mohly být dvě varianty bezbariérového přístupu. Byl by to přístup, jaký je do některých garáží, čili spirálovitý. Anebo prodloužení lávky o sto metrů, prakticky vetknutí do břehu ve Švédské ulici,“ vysvětlil místostarosta Chebu Pavel Hojda.
Projekt chce město nechat zpracovat do listopadu letošního roku a hned poté vyhlásit výběrové řízení. Z něj pak vyjde výsledná cena. Původně se operovalo zhruba se 100 miliony korun.
„V tom se počítalo, že do 40 milionů korun by měly být výluky. Protože za každou výluku na dráze se musí platit. My ale máme předběžně navrženou smlouvu, tuto bychom chtěli nejpozději do 14 dnů uzavřít se SŽDC, který je provozovatel této dráhy, aby se výluky v podstatě neplatily. Tzn., že když bude SŽDC dělat výluky z důvodu rekonstrukce kolejiště a nástupiště, tak my bychom současně v té době dělali jednak demontáž stávající lávky a montáž lávky nové, rekonstruované. A piloty, které jsou v podstatě do kolejiště zasazeny a na kterých lávka leží, by zůstaly ve stávajících profilech. Musíme jen dořešit majetkoprávní vztahy s majiteli pozemku, což jsou České dráhy. Pak piloty rekonstruovat, tedy opravit tak, aby mohly nést novou zrekonstruovanou lávku,“ dodal Hojda.
Město bude usilovat také o dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury.